Tuesday, November 15, 2011

10 Avgjørende og overraskende trinn for å bygge tillit i en relasjon

1. Vær forutsigbar. Når frø av mistenksomhet blomstre? Når en begynner å tenke, hva er? Hvorfor er han gjør det? Han har aldri gjort det før. Det er slik i motsetning til ham. Han mister 30 pounds, kjøper en ny garderobe og kommer hjem sent fra jobben. Endrer han hans mønstre. Hans oppførsel blir uforutsigbar. Du får bildet? Enhver bevegelse unna forutsigbar virkemåten kan bli mistenkte og tillit kan forverres. Fokusere på å handle predictably Hvis du trenger for å bygge tillit. Være konsekvent i hva du gjør. Dette betyr ikke at du må være kjedelig. Hvis det er funkle i øynene og en dose av spontanitet hver så ofte for godhet skyld være spontane og morsomme kjærlig. Men, være spontan konsekvent! Være oppfylt for å som du alltid har vært, og være at konsekvent, den som du pleier å være!

2. Informere signifikante andre når du blir "uforutsigbar." Ingen går gjennom livet samme person. Vi alle gjør SKIFT og endringer. Oppriktig noen ganger kan vi være ganske clueless om hva som skjer, og hvor vi går. Disse tider kan være veldig intens og vi gjøre noen dum ting eller gjøre noen downright dumme beslutninger. Livet kan få svært squirrelly og uforutsigbar. (Jeg har en favoritt uttrykk: gull er finjustert gjennom intens varme.) Vekst i en person, et ekteskap eller en familie ofte er ledsaget av en liten kaos. Velkommen disse SKIFT, for det er en del av du søker etter noe bedre/annerledes/rikere/dypere, men for heaven's sake, informere din partner av hva du opplever. Si: "Jeg vet ikke hva som skjer i meg akkurat nå, men jeg er å flytte i en annen retning. Være litt tålmodig med meg mens jeg finne dette ut. Jeg kanskje gjøre noen dum ting, men min hensikt er ikke å skade deg eller skremme deg. Godta noen av mine lurer og vandrende og kan være der for meg? Jeg må kanskje kjøre noen av dette du hver så ofte!"

3. Kontroller at dine ord samsvarer med meldingen. Bety hva du sier og si hva du mener. Når partneren din hører en ting i dine ord, men tonen i stemmen, kroppsspråk og ansiktsuttrykk virkelig sier noe annet, åpner du relasjonen, litt sprø å lage dager. Der meldingen er hun til å tro? Dette kan kaste bort en enorm mengde energi og hun lærer ikke å stole på en del av hva du sier. Her er en svært enkel, men felles eksempel. Du får klar til å gå på en formell middag. Din kone kommer til deg og sier "Hvordan jeg ser?" (Og hun bruker en kjole som du ikke liker spesielt godt og håret er trukket tilbake på en måte som slår du av.) Ikke for å ødelegge kvelden sier du entusiastisk, "Du ser flott ut." Du egentlig mener ikke det. og en del av henne vet du ikke mener det.. Men du la den på. Dette kan ikke virke som en stor avtale - vi alle har gjort noe lignende - men hvis tillit er vaklende til å begynne med, er det enda shakier nå. Her er hvordan å matche ordene med den nonverbal: "Jeg tror du er en flott person. Jeg vil du skal vite at. Jeg elsker deg dyrt, og det vil være flott å ha deg ved min side i kveld. Andre vil se din skjønnhet. (Som du sier dette, du ser i øynene hennes som du legger hendene rundt hennes midje.) Hun har ikke bekymret så mye med hvordan hun ser ut, men uttrykker behov for affirmation. Hun er ikke snakk om hennes kjole eller håret, men ønsker å vite om kvelden kommer til å gå helt fint. Du svarer på den egentlige meldingen. Du kan ta dette ett skritt videre, hvis du liker. På et tidspunkt kan du få opp hennes behov for affirmation og snakke om det. Spør henne er det noe du kan si eller gjøre slik som må oppfylles. Tillit er bevisstheten om hensikten under åpenbare meldingen og å svare på det!

4. Tro den andre personen er kompetent. Jeg veldig ofte hører denne setningen: "Men jeg ønsker ikke å skade ham." Et par ting er på spill her. Først, hun kan ikke ha ferdigheter til å konfrontere den andre med sannheten på en måte som bringer forsoning og forståelse. Hun mener å fortelle sannheten er ødeleggende eller innebærer en slags drama. Heller ikke er sant. Sannheten er aldri ødeleggende og kan formidles i kjærlig måter. (Med det sagt, hva vi mener for å være sannheten mai faktisk være en forvrengt oppfatning som passer vår personlige behov.) Eller hun kan se den andre personen som en sutrer; noen hun mener ikke kan håndtere strenge personlige konfrontasjon. Hun ikke har tillit til at den andre personen har indre styrke eller utholdenhet eller kompetanse til å være i et forhold av gjensidig respekt og likestilling. Den andre personen plukker opp på denne mistillit og gjør hva han (feigns inadequacy og incompetence) for å unngå personlig konfrontasjon også. En dans handlet ut. Tro og kjenner i ditt hjerte at den andre personen, sted og annen under spill, har indre styrke og evne til å håndtere noe. Slike trust bygger tillit i den andre personen, og begynner å gjennomsyre forholdet. "Hei, hun tror jeg kan håndtere dette! Hmmmm, dette er mektige bra! Jeg kan engasjere seg henne, og være virkelig intime!"

5. Vær svært svært forsiktig med å holde hemmeligheter. Hvis han vet det er en elefant i rommet og snakke ikke om det, elefant tar opp stor plass i relasjonen. Det tar energi for ham å gå rundt. Hun kan ikke se elefant, men vet han er bøyd hans hals å lete rundt noe. Hun vil være nysgjerrig, mildt forstyrret, har følelser bortsett fra Nei ord brytes rundt dem, kanskje lurer på om noe er galt med henne eller sliter med å stole på hennes intuisjon (hennes intuisjon KNOWS en elefant er der.) Og når vi ikke kan stole på meldinger som kommer fra i oss, vi finner det svært vanskelig å klarere meldinger på den andre personen. Hemmeligheter kreve enorme energi og erodere tillit. Forholdet er dømt aldri til å oppleve veggen banging intimitet. Dette er grunnen til at extramarital saker er så ødeleggende. Hun er ikke så bekymret ham å ha sex med noen andre som hun er om svik, mangel på tillit, hemmeligheter og bedrag er sprøtt å gjøre og energi drenering. Nå, takk. Jeg sier ikke at du sitte partneren din og utlevere 23 hemmeligheter illegale forbi virkemåter. Hvis du har løst de, det vil si tilgitt selv, forstå de virkemåtene, lært fra dem, og var i stand til å bruke dem til å gjøre den interne SKIFT nødvendig for personlig utvikling, kvalifiserer de ikke som en elefant. Forhåpentligvis, i løpet av voksende intimitet i ditt forhold kan du dele noen av de hendelsene som du oppgir til partneren der du var og hvor du er nå. Du gjøre det uten emosjonell belastning. Men hvis en hemmelig tar plass, i.e. fortsatt har en emosjonell belastning og holder deg tilbake fra avdekker mer og mer av deg selv i de voksende stadiene av intimitet, har du et problem som må håndteres med partneren.

6. La din må være kjent - høylytt. Være en liten - ingen, være mye - selv-sentrert. (Være selv-sentrert, men ikke egoistisk!) Her er et problem jeg kjøre inn i nesten hver dag. Han er backing unna (kanskje knyttet til å arbeide, en annen person, osv.). Hun føler tillit og intimitet eroding, er redd og ønsker å "vinne ham tilbake." Så begynner hun en helt ut innsats for å "arbeide på ekteskapet." Hun inviterer ham å gjøre det også. Han kan motvillig enig. Hun blasts full throttle fremover prøver å "være hyggelig" og oppfylle alle behov som han noen gang sa han hadde. Hun kommer til å "fylle hans tank med godbiter." Virker ikke. Øynene hennes er riveted på ham. Han føler "smothered" eller kanskje selv ergerlig: "Hvorfor er hun gjør dette nå!" Hun er håpefull, men til slutt som viser å harme. Hennes underliggende motiv - hvis jeg møte sine behov, han vil føle seg godt og møte min - bare virker ikke. Den oppfattes som manipulasjon, som det er. Selvfølgelig, si han ikke noe. Tross alt, hvordan du får sint med noen som er så "nice and caring?" Tillit disintegrates under et teppe av rolig niceties. Start med øynene fokusert på deg. Hva trenger du? Utforsk systemet ditt personlige behov. Grave under overflaten. Og deretter si til ham: "jeg trenger … x, y og z. Jeg vil gjerne snakke med deg om dem. Jeg ønsker oss å utarbeide en måte slik at mine behov oppfylles. Er du åpen for som?" Han har kompetanse til å si ja eller Nei. Eller han kan si "Hva om mine behov?" Du svarer, "Jeg er svært interessert i å høre hva som er viktig for deg, absolutt." Har du noen gang vært rundt noen som har uttalt klart hva de trengte/ønsket? Ikke du respektere denne personen? Fordi du visste hvor han sto, og derfor der du sto, ikke som interaksjon bevege seg mot et tillitsfullt forhold?

7. State hvem du er - høylytt. Det er veldig trist å se de i relasjonene for emosjonell investering hold tilbake fra la den andre personen som vet hvem de egentlig er. Du bygger tillit i en relasjon ved entrusting selv til den andre personen. Dette lyder enkelt, men jeg finner det vanskelig for de fleste til å trekke av. De fleste av oss har en vanskelig tid erklærte vårt SELVBILDE. For en ting, hvis du er som de fleste av oss, ikke har du gitt mye tanke til hva det er du som gjør du virkelig du. Ikke du føler at du glir gjennom livet på autopilot, fokusere på aktiviteter, mål, ferdigheter, problemer og eksterne realitetene? Ikke du pleier å fokusere på de tingene der ute eller vedkommende der ute? Du er bekymret for hva han tenker, hvordan han reagerer til deg, om han liker deg, om han vil være en hindring og hvor han vil passe i livet ditt? Samtalene kan være hyggelig men ganske overfladiske og bluntly, boringly tåpelig. Du snakke om ting/relasjoner/hendelser der ute. Du er uvillige til å dele dine tanker, verdier og visninger eller ta et standpunkt. Dette ødelegge ikke tillit. Men opprettet ikke enten. Og hvis du tar et standpunkt det kan tjene formålet med å beskytte deg eller entrenching du så du reagere mot noen. Dette oppretter oftere enn ikke tillit barrierer. Ta litt tid til å reflektere over din standarder. Hva er dine standarder for et forhold? Hvilke standarder må du holde selv? Hva du bestille ditt liv? Hva er de 4 øverste verdiene i livet ditt? Hva er noen temaer som du leve av? Hva er du kjent for? Og deretter … begynne la betydelig folk i livet ditt vet. De vil respektere deg. De vet du mer dypt. De vil takke deg å vite at du muligheten. De vil se deg som en person av karakter. De vil stole på deg. De kan telle på deg. De vet nøyaktig hva som er bak og innen du.

8. Lære å si nei! Noen ganger trenger du å si nei! Ofte er det avgjørende å si nei! Si nei angir grensene rundt deg som beskytter deg fra å bli skadet eller venturing i territorium som vil være ødeleggende for hjerte og sjel. Du tegner en linje. Du stoppe tolerer det drenerer energi og gjør deg mindre enn deg. Du nekter å la den destruktive atferd av andre å ødelegge deg. Du bygger en vollgrav rundt en kjerne av livet ditt. Dette gjør du ved å informere andre person av hva de gjør. Du ber om de slutter. Hvis de ikke stopper krever du de slutter. Hvis de ikke stoppe gange deg uten en snide kommentar, øye-roll eller kommentar. Noen synes dette harde, men sier nei blir RESPEKTERT. Frykten er grunnlaget for mistillit. Om du frykter at noen vil skade deg og tror du ha ikke recourse, men for å tåle det vondt, frykt vil råde. Hvordan kan du stole på når du er i frykt? Sier nei, beskytte deg selv, sender en melding til den andre personen som du ikke vil leve i frykt. Dette utløser vanligvis en reaksjon fra respekt fra den andre personen. Tross alt, hvis du kan beskytte deg selv og nekte subjugation til det som er ødeleggende, ikke den andre personen kommer til å stole på deg og se deg som en person som bare kan beskytte ham/henne fra skade så vel?

9. Ansvar nøytral. Når betydelige andre uttrykker noe kraftfullt, lade nøytral. De fleste av oss er redde for sterke følelser eller poeng av contention i en relasjon. Jeg hører ofte folk svare ved å forsvare seg selv (til et oppfattet angrep), forklarer seg, sjømakt, avsluttes eller gange unna. Selvfølgelig, forholdet er fortsatt stakk inne quagmire av mistillit og frykt. Snarere enn reagerer og ha dine følelser som flyter over praksis stedet eller slå, lading nøytral. Kommunisere calmness, ikke bare i tonen i stemmen, men også i hvordan du bære din kropp. Ikke snakke med en kostnad på stemmen. Kontrollere din stemme! Si hva du må si, staten sannheten og gjøre det direkte og rolig. Du kan gjøre dette når du mestrer din frykt. Det vil dramatisk endre flyten av forholdet. Du vil kunne peke ut noe stort, uten å lage et stort ut av det. Du vil være i kontroll av dere. Dette ikke bare føles bra, men din partner stoler på at du ikke vil fly eller falle fra hverandre. Du vil oppleve personlig makt. Dette gjør du svært attraktive. Ikke folk egentlig stole på noen som kjenner deres personlig makt, og hvordan du bruker den for velferd for seg selv og andre? Partneren din vil elske det faktum at hun kan stole på deg konsekvent å operere fra din "stille sentrum", forbli engasjert ikke tilbake ned og snakker sannheten med overbevisning og calmness.

10. Grave i skitt. Forholdet mellom emosjonelle investering, etter sin art, bringe prøvelser, trengsler, frykt, kaos, uro, endre, strekker seg og vekst. De blir grist som livet er formet og dannet. Være uredd når møtt med uro, opprørt, krise, spørsmål og frykt. Når tiden er rett, kan du søke etter dem. Flytte mot det skremmende ukjent. Grave i skitten av ditt forhold og avdekke skattene. STOLER du virkelig at dette kan skje? Formålet med ditt forhold er ikke å gjøre deg lykkelig. Vil du realisere dette? Lykke kan bli et utfall, men andre er gitt til deg å bevege deg hvor du virkelig ønsker å være. Hindringer, prøvelser og øyeblikk av smerte er gitt som leksjoner som du skriver forsettlig skriptet av livet ditt individuelt og sammen. Omfavne det vanskelig. Stole på at i denne omfavner du vil finne flere av din sanne selvet. Stole på at du får ressursene og evne til å møte deg og betydelige andre er til ansiktet. Når du er i stand til å tro, og stoler på disse ultimate formål, tillitsfulle signifikante andre blir så mye mer enkel.

1 comment:

  1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    ReplyDelete