Monday, November 14, 2011

Extramarital saker: Hva alle trenger å vite... Og hva du kan gjøre for å hjelpe

Siste statistikk foreslå at 40% av kvinner (og at nummeret er økende) og 60% av menn på ett punkt nyte extramarital saker. Legge inn disse tallene sammen, og det er anslått at 80% av ekteskap har en ektefelle på ett punkt eller en annen involvert i ekteskapelig utroskap.


Dette kan virke som en svært bratt tall. Men etter to tiår, pluss full tid arbeid som ekteskap og familie terapeut, jeg tror ikke at tallet er av diagrammer. Jeg jobbet med et stort antall mennesker involvert i utroskap som aldri ble oppdaget.


Muligheten for at noen nær du er eller snart vil bli involvert i en extramarital affære (noen av de tre partiene) er ekstremt høy.


Kanskje vet du. Du vil se telltale tegn. Du vil merke endringer i personens vaner og behavioral mønstre, samt en løsgjøring, mangel på fokus og redusert produktivitet. Du vil kanskje fornemme noe "ut av tegnet", men ikke kunne finne ut hva det er.


Det er ikke en gitt at han/hun vil fortelle deg. De skjule saken vil fortsette å skjule. "Offer" for extramarital affære er ofte, minst først racked med sinne, vondt, forlegenhet og tanker av sviktende som hinder for divulging krisen.


Det kan være viktig å konfrontere vedkommende med dine observasjoner, avhengig av statusen for ditt forhold til personen.


Det er viktig å forstå at extramarital saker er forskjellige, og brukes til andre formål.


Ut av min studie og erfaring med hundrevis av par har jeg funnet 7 ulike typer utroskap.


Kort, noen extramarital saker er reaktivitet oppfattede mangel på intimitet i ekteskapet. Andre oppstå ut av vanedannende tendenser eller en historie med seksuell forvirring eller traume.


Noen i vår kultur spille ut problemer av bokførte og makt ved å bli "trofé chasers." Denne "gutter er gutter" mentaliteten er subtly oppmuntret i enkelte sammenhenger. Noen bli involvert i ekteskapelig utroskap på grunn av en høy nød for drama og spenning og fengslet med ideen om "å være forelsket" og har at "kjærlig følelse."


En extramarital affære kan være for hevn enten fordi ektefelle gjorde eller ikke gjøre noe. Eller hevn kan stamme fra raseri. Selv om hevn motiv for begge, de ser og føler seg svært forskjellig.


En annen form for utroskap tjener formålet med bekrefter personlige ønskeligheten. En MAS spørsmål av å være "OK" kan føre til vanligvis en kortsiktig og manns affære. Og til slutt, noen saker er en dans som forsøker å balansere trenger for å avstand og intimitet i ekteskapet, ofte med avtalt spill fra ektefelle.


Prognose for survivability av ekteskapet er forskjellig for hver. Noen saker er det beste som skjer med et ekteskap. Andre tjene en død knell. Også, krever forskjellige extramarital saker ulike strategier på en del av ektefelle eller andre. Noen etterspørsel seighet og bevegelse. Andre krever tålmodighet og forståelse.


Oppdagelsen av utroskap følelsesmessige effekt er vanligvis dyp. Følg dager og uker av sleeplessness, rumination, fantasier (mange seksuelle) og unproductivity. Det tar vanligvis 2 – 4 år å "arbeide gjennom" konsekvensene. En god coach eller en terapeut kan akselerere og mollify prosessen. Jeg anbefaler ikke "ekteskap" rådgiving, minst først.


Ødeleggende følelsesmessige effekt er et resultat av et par kraftig dynamics. Tillit er knust-ens evne til å skjelne sannheten. Mest viktig trinnet er å lære å stole på den andre personen, men å lære å klarere en seg selv. En annen er strømmen som en hemmelighet spiller i relasjoner. Hemmelig exacts en følelsesmessig og noen ganger fysisk tollpenger som trenger å bli anerkjent og håndtert.


Hvordan kan du hjelpe?


De midt i deres affære krisen fortalte meg at de trenger dette fra deg:


1. Noen ganger ønsker jeg å lufthull, få det ut uten å sensurere. Jeg vet at noen ganger vil jeg si hva jeg burde si. Det kan ikke være hyggelig, pen eller mild. Vær oppmerksom på at jeg vet bedre, men jeg trenger å få det ut av brystet.


2. Hver så ofte vil jeg høre noe sånt som, "dette skal passere." Påminn meg at dette ikke er alltid.


3. Jeg ønsker å være godkjent. Jeg vil gjerne vite at jeg er OK. Best kan du gjøre det ved nodding aksept når jeg snakker om smerte eller forvirring.


4. Jeg ønsker å høre noen ganger, "Hva har dere lært? Hva gjør du Hvis du vil ta vare på deg selv?" Jeg må kanskje den lille skumpe beveger meg utover min smerte å se større bilde.


5. Jeg vil kanskje plass. Jeg kanskje vil være rolig og tålmodig som jeg prøver å sortere gjennom og uttrykke mine tanker og følelser. Gi meg litt tid å stammer, stammer og snuble min måte gjennom dette.


6. Jeg vil at noen skal peke ut noen nye alternativer eller forskjellige veier som jeg kan ta. Men før du gjør dette, må du kontrollere jeg først hørte og validert.


7. Når de dukker i hodet, anbefale bøker eller andre ressurser som du tror jeg kan finne nyttig.


8. Jeg ønsker å høre hver så ofte, "Hvordan gσr det?" Og jeg vil kanskje dette er mer enn en uformell hilsen. Gi meg tid og rom for å fortelle deg nøyaktig hvordan det går.


9. Jeg vil du skal forstå og velkommen et ambivalent forhold følelser og begjær. Jeg ønsker du å være ganske komfortabel med grå områder og motsetninger om hvordan jeg føler meg og hva jeg vil kanskje.


10. Jeg vil du skal være forutsigbar. Jeg vil være i stand til å telle på deg til å være der, lytte og snakke konsekvent eller gi meg beskjed når du ikke kan gjøre. Jeg vil respektere som.


Extramarital saker er kraftige. Saker er kostbare. De påvirker familie, venner, kolleger og arbeidsgivere. Utroskap er også en mulighet – å omstrukturere ens liv og kjærlighet relasjoner på måter som oppretter ære, glede og oppfylt intimitet.

No comments:

Post a Comment