Friday, May 18, 2012

Relasjoner: juks

"Hvorfor ville kjæresten min bedra meg?"
"Jeg er ganske sikker på at min kone bedrar opp på meg. Jeg vil gjerne vite hvorfor."
"Jeg vet at min mann har blitt bedrager opp på meg i år. Jeg komme ikke på hvorfor han gjør dette."


Hvorfor mennesker jukse på sine partnere? Hvorfor har andre saker som deres partnere vet om?


Her er noen av årsakene til juks som jeg har møtt i mange år med rådgiving.


-Ed har blitt bedrager opp på hans kone i år. Ed er avhengige av spenningen ved erobring. Det er ikke egentlig sex he'sa etter, men følelse av makt han føler når han er i stand til å få en kvinne i seng med ham. Fordi Ed tar ikke ansvar for sin egen følelser og følelse av verd, bruker han kvinner til å fylle ham og definere ham. Det har ingenting å gjøre med kona - det handler om hans mangel på ansvar for sin egen neediness.


-Eloise Juksekoder på hennes mann fordi hun søker oppmerksomhet fra menn som hun nekter å gi til seg selv. Eloise er stadig å gi seg selv opp til ektemannen og deretter blaming ham for hennes unhappiness. Som Ed tar Eloise ikke ansvar for egne følelser og behov. Hun søker validering gjennom sex og oppmerksomhet utenfor av hennes ekteskap fordi hun nekter å lære å elske seg selv. Eloises juks har ingenting å gjøre med ektemannen.


-Max er vettskremt av intimitet. Mens han hevder å elske kjæresten hans, har han en dyp frykt for å bli kontrollert av en kvinne. I stedet for å ta ansvar for sin frykt og utvikle en kjærlig voksen aspekt av seg selv som er i stand til å sette grenser mot engulfment, er hans måte for å unngå denne frykten å ha saker. Hans juks har ingenting å gjøre med sin kjæreste.


Her er noen grunner til å ha saker som deres partnere vet om, som ikke kan kalles juks siden de er å være ærlig om det:


-Gene og Gloria gift etter å ha vært lang tid venner. De håpet at lidenskapen ville utvikle mellom dem, men det aldri. De bryr seg dypt om hverandre, men de har ingen kjemi. Mens Gene er bra med dette, Gloria er ikke og har et andre forhold som dekker hennes behov for lidenskap og romantikk. Gene vet om dette, og godtar det.


-Roger har vært Edith i 30 år. Mens han elsker henne og ikke ønsker å forlate henne og bryte opp sin familie, har de lite til felles og lite å si til hverandre. Roger har en annen relasjon med Angie - et dypt tilkoblede følelsesmessig og seksuelt intime forhold. Edith vet om dette, som Roger tilbringer halvdel sin tid med Angie. Mens Edith ikke liker dette, hun har godkjent det stedet avslutte deres ekteskap.


Det jeg ser er at det er i utgangspunktet to viktigste grunnene personer har saker, den første er langt mer utbredt enn andre:


* De er avhengige av å få fylt og å få deres følelse av verd gjennom sex eller erobring. De er trengende folk som følelsesmessig forlate seg selv og bruke sex eller makt til å fylle i indre svart hull som kommer fra deres self-abandonment. Disse menneskene har vanligvis flere saker.


* De er i et langsiktig ekteskap som de ikke ønsker å forlate, men ekteskap er helt unfulfilling. Disse menneskene har ikke flere saker, men har en engasjert forholdet med en annen person mens de bor gift. Samarbeidspartnerne sine generelt vet om den.


De fleste mennesker som cheat er villige til å gjøre det indre arbeidet nødvendig å fylle sin egen indre tomhet. Deres juks er vanedannende, og det er sannsynlig at de også deltar i andre Rusproblem å fylle deres tomhet - røyking, drikking, narkotika, utgifter, gambling, mat, arbeid, TV, og så videre. Før de bestemmer seg å lære å elske seg og ta ansvar for sine egne følelser, er det lite sannsynlig at de vil stoppe juks.

No comments:

Post a Comment